Online testy z HN a MM za 1. pololetí


VÝUKA HUDEBNÍ NAUKY A MULTIMÉDIÍ ONLINE TESTY ZA 1. POLOLETÍ SE BUDOU KONAT OD 5.1.2026 – 9.1.2026 V PROSTŘEDÍ GOOGLE CLASSROOM. Testy vypracují všichni žáci, kteří jsou uvolněni z výuky HN a multimédií na základě žádosti nebo mají nedostatečnou docházku v těchto předmětech. Pokud nemáte přístupová hesla do Google Classroom, obdržíte je u svého třídního učitele. Testy budou k dispozici online v Google učebně od 5. 1. 2026 NA KONZULTACI SE DOSTAVTE DO UČEBNY HUDEBNÍ NAUKY NEBO MULTIMÉDIÍ V TÝDNU 15. 12. 2025 – 19.12.2025 1. ROČNÍK ÚTERÝ 15.00 – 15.45 STŘEDA 13.10 – 13.55 ČTVRTEK 15.00 – 15.45 2. ROČNÍK ÚTERÝ 13.10 – 13.55 STŘEDA 14.05 – 14.50 ČTVRTEK 14.05 – 14.50 3. ROČNÍK ÚTERÝ 14.05 – 14.50 STŘEDA 15.00 – 15.45 4. ROČNÍK PONDĚLÍ 15.00 – 14.50 ÚTERÝ 15.55 – 16.40 PÁTEK 15.10 – 15.55 5. ROČNÍK PONDĚLÍ 15.55 – 16.40 STŘEDA 15.55 – 16.40 MULTIMÉDIA I. ÚTERÝ 14.20 – 15.05 PÁTEK 14.15 – 15.00 MULTIMÉDIA II. ČTVRTEK 16.30 – 17.15 OKRUHY Hudební nauka – 1. POLOLETÍ 1. ročník Hodnoty not a pomlk Noty od C1 – C3 Doplňování 2/4 a ¾ taktu Hudební pojmy – staccato, legato, Andante, Moderato, Allegro, repetice, f, p Stupnice C dur 2. ročník Pořadí křížků a béček Posuvky u not – co způsobují Značky v hudbě - repetice, legato, ligatura, koruna Základní tempa, dynamická znaménka Hodnoty not a pomlk, názvy not s posuvkami 3. ročník Půltón, celý tón (vysvětlit, najít v durové stupnici) Tónický kvintakord – značení, které tóny ho tvoří + obraty kvintakordu Předznamenání dur a moll stupnic do 4 křížků Druhy mollových stupnic Intervaly – vyjmenovat B. Smetana, A. Dvořák (dílo) Dechové nástroje dřevěné a žesťové 4. ročník Noty s dvojitými posuvkami Druhy mollových stupnic, vyjmenovat tóny Obraty kvintakordů v různých tóninách Intervaly čisté a velké Enharmonická záměna Značení tempa Smyčcové nástroje Komorní soubory (názvy dle počtu hráčů) X orchestr Rozdělení tónů do oktáv J. S. Bach 5. ročník Stupnice dur, moll, T5, D7 a jejich obraty. Akordy durové, mollové, septakordy. Intervaly – čisté, velké, malé, zvětšené, zmenšené. Dějiny hudby – Pravěk, starověk (rituály, Seikilova píseň), Dějiny hudby – Gregoriánský chorál, Rytířský zpěv. Hudební renesance – rozvoj vícehlasu (polyfonie), tance Baroko – J. S. Bach, G. F. Händel, A. Vivaldi a jejich dílo OKRUHY multimédia I (6. a 7. ročník I. STUPNĚ) 1. Obsah a) Opakování základů hudební nauky - znalost stupnic, intervalů a kvintakordů včetně jejich obratů) b) Základy práce s notačním softwarem Musescore - vytvoření partitury (notového zápisu) - klaviaturou, myší, klávesnicí počítače, otevřením MIDI souboru, stažením souboru z internetu - práce s partiturou - zápis hudební skladby, její úprava, hudební značky, party, práce s příkazy v menu programu - vyvedení výsledků - audio soubor, soubor mid., tisk Požadavky k přezkoušení za 1. pololetí Hudební nauka - žák: zná předznamenání durových a mollových stupnic a umí je vyjmenovat - umí vytvořit kvintakordy na I., IV. a V. stupni stupnice (TSD) a vytvořit jejich obraty - umí vytvořit základní intervaly od zadaného tónu - umí vypočítat a reprodukovat zápis rytmu včetně tečkovaných not a synkop Základy práce s notačním softwarem Musescore - žák: umí stáhnout a nainstalovat program z http://musescore.org/cs - umí program spustit a vytvořit novou partituru - notový zápis v „Zahajovacím středisku“ - umí partituru doplnit o nové nástroje nebo nástroje z partitury odstranit - umí v partu/partituře zadávat noty a pomlky různých délek a hudební značky z „Palety“ (posuvky, taktové čáry, dynamiku, tempo, tzv. linky atd.) - umí vymazat obsah taktu nebo nepotřebné takty zcela odstranit - umí notový zápis editovat - umí vytvořený soubor uložit v různých formátech včetně zvukových Multimédia II. – (1. a 2. ročník II. Cyklu) okruhy učiva za 1. pololetí 1. Základy akustiky a) jaké jsou vlastnosti tónu b) jak a kde se šíří zvukové vlny c) jak se převádí akustický zvuk na digitální záznam, jak funguje AD/DA převodník 2. Záznam zvuku do počítače a) jaký je rozdíl mezi analogovým a digitálním záznamem zvuku b) jaký je rozdíl mezi MIDI formátem záznamu a audio formáty pro záznam zvuku (.mid, .wav .) c) čemu se říká "sampl" 3. Principy převodu akustického zvuku a) na jakém principu pracuje mikrofon b) na jakém principu pracuje elektronický snímač 4. Software a) jaké počítačové programy využívají MIDI formát b) jaké počítačové programy využívají audio formát 5. Úprava zvuku v počítači a) jaké jsou možnosti úprav (editace) zvuku v počítači, co můžeme dělat se zvukem v PC